Home > Uncategorized > ĀTRĀ REAĢĒŠANA

ĀTRĀ REAĢĒŠANA

http://www.diena.lv/blogi/atra-reagesana-778110

30. aprīlī Kadafi Lībijas TV teica runu (zemāk lasāma daļa no tās).

Dažas stundas pēc šīs runas tika nosūtītas lidmašīnas, lai pulkvedi nogalinātu. Pulkvedim izdevās palikt dzīvam, bet tika nogalināti viņa jaunākais dēls un trīs mazbērni.

Kadafi runas fragmenti:

Mani brāļi un māsas!

Šī diena man ir gan priecīga, gan skumja. Šajā dienā pirms daudziem gadiem kopā ar simtiem citiem lībiešiem, kaujā pie Al-Gadabiya varoņa nāvē krita mans vectēvs. Tagad, gandrīz gadsimtu vēlāk, Itālija atkal atgriežas, nesot ļaunumu mūsu zemē. Es esmu bēdīgs, ka šodien nākas to atcerēties. Es gribēju par to aizmirst.

Es gribu jautāt Berluskoni: Silvio, kur mūsu draudzība, par kuru tu tik daudz runāji? Kur ir Itālijas Parlaments, kas arī daudz runāja par draudzību? Kur esat jūs visi? Itālija ir tik ļoti sāpinājusi un aizvainojusi lībiešus, man nav veto tiesības, tiem liegt izjust sāpes un aizvainojumu.

Itāļi mums teica: mēs būsim draugi, mēs to gribam. Viņi meloja. Vakar Itālija bombardēja Sirtas pilsētu.

Tie, kas dēvēja sevi par draugiem – Ķīnas, Krievijas, Nigērijas, Dienvidāfrikas, Portugāles līderi  – es jautāju jums: ko apsprieda ANO rezolūcija Nr 1973? Vai ir atļauts izveidot lidojumu aizlieguma zonu, jeb vai ir atļauts iznīcināt lībiešus?

Lībiju plosa bez apstājas. Mums ir nobloķēta piekļuve naftai, ir uzspridzinātas ostas, tiek bombardētas pilsētas, slēgta pārtikas apgāde, tiek bombardētas starptautisko sarunu vietas. Un tas viss tiek saukts par “lidojumu aizlieguma  zonu.” Es agrāk domāju, ka “lidojumu aizlieguma zona” nozīmē – tur nevar lidot lidmašīnas no abām pusēm, bet izrādās, nevar lidot tikai Lībijas lidmašīnas, bet jūsu var lidot un bombardēt ko vēlas un kad vien vēlas.

Es neesmu no tiem, kas mīl lūgt, parasti mani lūdz, un es nemēdzu atteikt. Bet tagad es lūdzu visu pasauli uz sarunām – mums ir jāsarunājas publiski un atklāti, lai pasaule sadzird mūsu balsis.

Lībieši nekad nav cīnījušies viens pret otru. Kas notiek tagad, tas ir karš pret Lībiju, nevis pilsoņu karš.

Es lūdzu starptautisko sabiedrību: nāciet, dariet visu, lai apturētu bombardēšanu pa civiliem mērķiem. Nevienam šeit nav vajadzīgs karš. Lībieši ir mani bērni, lībieši nekaro ar mani un es nekaroju ar viņiem.

Un tagad uzklausiet, jūs, NATO valstu cilvēki!

Jūs bombardējat sienu, kas aptur migrantu plūsmas no Āfrikas uz Eiropu, sienu, kas var apturēt Al-Qaida teroristus. Šī siena ir Lībija. Jūs iznīcināt to. Jūs esat idioti.

Es nekad nemeloju. Arī tagad ne.

Ir četras kļūdas, kuras jums nevajadzēja pieļaut. Četras kļūdas, kur jums nepalīdzēs nekāda bombardēšana.

Pirmkārt: Lībijas iekšējā dzīve un tās iekārta. Šos jautājumus var risināt vienīgi Lībijas iedzīvotāju. Tikai viņi. Atcerieties: ne jūs un pat ne es. Tikai lībieši paši, ja tie vēlēsies, mainīs savu pārvaldes sistēmu.

Otrkārt: Es, Muammars Kadafi. Vai man atkāpties, vai nē – tas nav jūsu ziņā. Jūs neesat nekas. 40 gadus šeit vara ir lībiešu rokās. Mani vecvecāki, mani vecāki gāja bojā par Lībijas zemi, un viņi nekad nepameta dzimteni.

Jūs esat smieklīgi ar savām prasībām. Jūs esat smieklīgi. Es neesmu Lībijas prezidents, bet, ja tas būtu iespējams, cilvēki izvēlētos mani. Jā, mana tauta mīl mani. Un jūs zināt kāpēc. Tāpēc, ka es nemīlu jūs.

Treškārt: nafta. Pat nesapņojiet. Pat nesapņojiet, ka jūs atņemsiet mūsu bērniem tiesības uz to, kas viņiem piederēja 40 gadus. Mēs nesēdēsim un neskatīsimies, kā aplaupa mūsu bērnus.

Ceturtkārt: Lībija. Balto karogu nebūs. Nekad. Ja jūs iebruksiet mūsu zemē, visi lībieši ņems ieročus un cīnīsies!

Dzīve bez brīvības – nav nekas.

Mēs aizstāvēsim savu brīvību, vai mirsim!


Komentāri

  • soldier of fortune

    2011.05.05 14:40

    Ko tad jūs biedri neaprejat usa un nato, palasiet neatkarīgās ziņas, atveriet savu prātu. Vai arī īsiniet darba laiku sab vai aizs.min.? Šeit dažas saites uz:
    Vai ierakstiet facebook meklētājā: Free Charlie Veitch
    Atradīsiet daudz interesantu faktu par to kas patiesībā notiek pasaulē.

  • politbirojs

    2011.05.04 20:14

    man vienmeer patiik klausiities kaa bez argumentiem palicis mieru miilosais saak trakot kaa suns pie kjeedes.

    parej veel trolleen . neko citu jau tu neproti.

  • “antidemagogam”

    2011.05.04 19:54

    smirdošais liberastu ratupakaļas izkritenis dara savu vienīgo darbu, uz ko tas spējīgs – smirdēt.

  • politbirojs

    2011.05.04 14:02

    Cik nozeelojami ir teelot pilniigu idiotu un noliegt faktus, ko nenoliedz pats Kadafi.

    Ja gribi redzeet kaadu nozeelojamu, paskaties spogulii, komunistu mulkji ar izskalotaam smadzeneem.

  • prieks

    2011.05.04 12:12

    vai Obama arī to vēroja tiešraidē? Noteikti,ka vēroja un izbaudīja mazu bērnu noslepkavošanas ainu – tā gan ilga īsu brīdi , bet tomēr…

  • zmm

    2011.05.04 12:10

    Tas jau ir kara noziegums!

  • fakts

    2011.05.04 11:18

    cik trulam prātam jābūt, lai noticētu trulajai New World Order propagandai, kas zīmē nepakļāvīgo Kadafi par bendi.

    Abi klasiskie idioti – janka un antidemagogs ir nožēlojami.

  • Janka

    2011.05.04 06:42

    Hitlers savulaik teica vēl labākas runas…

  • politbirojs

    2011.05.04 05:01

    Bende Kadafi nevar iedomaaties dziivi bez savu pilsonju (un arii citu) bendeesanas bet padomju cilveks Nikomeds bez liidzi jusanas diktatoriem. Pats gan uz Liibiju nebeg bet dziivo pasa laadeetajaa demokraatijaa.

Categories: Uncategorized
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

